Program pos dengan delphi

POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako produkty reklamowe, jakie uznają za zadanie wspieranie sprzedaży w kierunku sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale jest obecne pomysł przeznaczony dla każdego sklepu, który współpracuj z każdym stanowiskiem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną reklamą w magazynie.

 

przenośna kasa fiskalnaDobre i sprawdzone kasy fiskalne - sklep internetowy Polkas Kraków

Materiały reklamowe, ale jakie? W porządek materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama będąca wiedze o produkcie; stojak na reklamy wraz z reklamami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka postawiona na półce sklepowej opatrzona w logo jakości też inne informacje; stand to trybunka, która została opatrzona brandem marki jest dla hostess w planie reklamy artykułu w zakładzie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to nasza nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z danym hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku obok przejścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na budynku, w jakim mieści się placówka, natomiast w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Ważną sprawą jest zatem aby kaseton był odpowiednio duży, a treść dobrze dopasowana do reszty, żeby była przede wszystkim ważna – im nieco wiedzy na kasetonie tym właściwie. Innymi nowszymi lekami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które dają ofertę zachęcającą do obrotu. Wyspa lub tzw. końcówka w konkretnych sklepach opatrzona licznymi komunikatami, jakie mają zachęcić konsumenta. Warto tutaj nadmienić, że wyspa czy reszta to drink z elementów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy rozłożyć na dwie grupy: lekkie i trwałe. Te pierwsze więc wyjątkowo trudne materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a twarde to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która łączy producentów materiałów POS to POPAI. Warto wspomnieć, że jest toż instytucja non-profit i stała założona w 1936 r. a zatem jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W rodzimym kraju oddział stowarzyszenia stanął w 2008 r.