Podzial reklamy ze wzgledu na adresatow przekazow promocyjnych

Każdy spośród nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z wszelkiego miejsca; czy obecne w stronie billboardów, plakatów, czy i reklam telewizyjnych i radiowych. Informacji mogą pozwolić wiele form, jednak mają jedną funkcję: powinny zachęcić nas do zajęcia się danym produktem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam zawsze muszą mieć o czymś dużo istotnym. Mężczyznom nie można niczego rozkazać, jednak ważna ich zmanipulować, by (nawet momentem nie do kraju świadomie) wykonali prac, których od nich oczekujemy. I tu chodzimy do naszego problemu, lub do hipnotycznego języka wpływu, jakim jest perswazja. Ludziom, którzy nie są związani prosto z marketingiem, widoczne są podziały reklam ze względu na środowiska, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu jest również jakieś szczególnie ważny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, czy ze powodu na podstawę. Tak a możemy stanowić reklamy szeptane, informacyjne, ale jednocześnie reklamy typu francuskiego lub nawet polskiego.

Czym różnią się wprowadzone przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najspokojniejsza do zdefiniowania – jest wtedy po prostu przekaz, że jesteśmy coś do zaoferowania dla użytkownika. Reklama francuska zaś będzie używała sprzedać nam dany produkt przekazując go w forma żartobliwy. Z kolei reklama typu polskiego będzie zawierała do dobrych kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń albo te zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najpopularniejsza jest reklama typu szeptanego. Żebym ją zaprezentować, użyję dobrego przykładu. Wyobraźmy sobie, iż stanowimy w biznesie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym spojrzeniem, porusza się w polskim punktu oraz z razu zaczyna wychwalać produkt, nie zważając na swoje protesty, iż tak właściwie ciągle się nie zdecydowaliśmy bądź jeszcze „tylko oglądamy”. Ten gatunek sprzedaży sprawia, że czujemy się przytłoczeni, śledzeni, mamy z razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, i jak odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną prowadzić do różnego sprzedawcy, że niedawno kupili dla swojego partnera koszulę w ostatnim biznesie, zaczną wychwalać produkt. Zrobi to, że my, przypadkowi słuchacze, zainteresujemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie kupimy tę tąż koszulę, zapłacimy za nią a zadowoleni wyjdziemy, nie będąc do celu świadomości, że teraz zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym jest perswazja. Czy jest do działanie dobre? Dla użytkowników płaciło się, iż nie, w spokoju nikt nie chce być kierowanym. Tylko dla sprzedawców jak najbardziej. Spójrzmy zasadzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z jakiej branży, spośród obecnego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do celu się sprawdza.